ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συνδυάζω σωστά τις τροφές, είμαι περισσότερο υγιής

συνδυασμός τροφών

Γνωρίζετε ότι συνδυάζοντας σωστά ορισμένες τροφές εξασφαλίζουμε τη μεγαλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών τους συστατικών? Ποιες  είναι όμως οι τροφές αυτές που όταν αλληλοσυμπληρωθούν μας προσφέρουν ενέργεια και ευεξία? Πάμε να τις δούμε.

Το σπανάκι και οι φακές θέλουν την βιταμίνη τους! Ο σίδηρος που περιέχουν τα όσπρια και κάποια λαχανικά είναι μικρής βιοδιαθεσιμότητας, δηλαδή  μικρή ποσότητα του σιδήρου αυτού θα μπορέσει να απορροφηθεί από τον οργανισμό μας. Εδώ έρχεται η βιταμίνη C η οποία ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου.

Μερικά παραδείγματα:

(1) Βάζουμε μπόλικο λεμόνι αντί για ξύδι στις φακές μας

(2) Μετά από ένα κομμάτι λαχταριστής σπανακόπιτας πίνουμε 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού

(3) Στη σαλάτα με φρέσκο σπανάκι προσθέτουμε φέτες πορτοκαλιού και

(4) Ναοστιμίζουμε το σπανακόρυζο με χυμό λεμονιού


Όσπρια με ρύζι. Τα όσπρια περιέχουν πρωτεΐνη, τους λείπει όμως ένα από τα βασικά 9 αμινοξέα, η μεθειονίνη. Το ρύζι εδώ  συμπληρώνει το αμινοξύ  που λείπει  με αποτέλεσμα να λαμβάνουμε μια πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Τρώμε υπέροχο φακόρυζο και ρεβυθόρυζο για καλύτερη υγεία. Επίσης το ρύζι από μόνο του δεν περιέχει το βασικό αμινοξύ λυσίνη. Το τελευταίο περιέχεται άφθονο στα όσπρια.


Τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο συνδυάζονται με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D.
Η πολύτιμη βιταμίνη D που είναι τόσο απαραίτητη για τον οργανισμό μας ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου, ενός τόσο σημαντικού μετάλλου για έναν υγιή σκελετό. Τρώμε ψητό σολωμό με λαχανικά π.χ μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι.


Ελαιόλαδο και καλά λιπαρά με λαχανικά.
Η προσθήκη ελαιόλαδου ή άλλων ωφέλιμων λιπαρών ουσιών ( μονοακόρεστα και πολυακόρεστα  λιπαρά ) στα λαχανικά, διευκολύνει την καλύτερη απορρόφηση των αντιοξειδωτικών ουσιών. Βάζουμε άφοβα ελαιόλαδο στις σαλάτες μας ή προσθέτουμε αβοκάντο, το υπέροχο αυτό λαχανικό που είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε και γνωστό για τα ωφέλιμα λιπαρά του. Βάζοντας ελαιόλαδο και αβοκάντο στα λαχανικά μας τροφοδοτούμε την καρδιά μας με πολύτιμες ουσίες που την προστατεύουν.


Ζυμαρικά με ωμά λαχανικά. Γνωρίζουμε ότι τα ζυμαρικά περιέχουν απλούς υδατάνθρακες και στερούνται πολλές βιταμίνες .Μετά την κατανάλωση τους συμβαίνει απότομη αύξηση της γλυκόζης στο αίμα αναγκάζοντας το πάγκρεας να εκκρίνει πολύ ινσουλίνη. Το αποτέλεσμα είναι το πάγκρεας να κουράζεται και τότε είναι που αρχίζει ο οργανισμός μας να αποθηκεύει λίπος. Ποιος  ο ρόλος των λαχανικών εδώ? Οι φυτικές ίνες των λαχανικών κάνουν το εξής μαγικό: δεν επιτρέπουν στους υδατάνθρακες να αφομοιωθούν γρήγορα εμποδίζοντας την απότομη άνοδο σακχάρου στο αίμα και κατά σειρά μειώνουν την αποθήκευση λίπους. Δεν παραλείπουμε λοιπόν να τρώμε σαλάτα με τα ζυμαρικά μας και ακόμη καλύτερα όταν επιλέγουμε να βάζουμε στο πιάτο μας σύνθετους υδατάνθρακες π.χ καστανό ρύζι, μακαρόνια ολικής άλεσης.

Femme.gr nutrition team

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2016
To Top